مقالات متال مارکت

خرید لوله استیل قطر 8 نازک از ایران متال مارکت

لوله استیل قطر 8
خرید لوله استیل قطر ۸
لوله‌های استیل از جنس آلیاژ استنلس استیل هستند که در صنعت به آن‌ها لوله‌های فولادی هم گفته می‌شود و از جنس فولاد کربن استیل هستند. به عبارتی دیگر این محصول یکی از فرآوردی‌های آهنی محسوب می‌شود و این نکته نیز قابل ذکر است که استیل آلیاژی آهنی است که بر اثر ترکیب با عناصر دیگر از جمله کربن ساخته می‌شود و همین امر باعث می‌شود به دسته فولادها ملحق شود و مقاومت بالایی داشته باشد. در ادامه به معرفی استنلس استیل می‌پردازیم که آلیاژ دیگری از آهن است. شما می توانید برای خرید لوله استیل قطر 8 با ایران متال مارکت تماس بگیرید.

استنلس استیل‌ها به دلیل اضافه شدن عنصر کروم به فولاد ایجاد می‌شود که این اتفاق به آن  خاصیت ضد زنگ بودن می‌دهد. علاوه بر کروم، نیکل و مولیبدن نیز به ترکیب آن اضافه می‌شود تا باعث شفافیت و افزایش مقاومت آن در برابر دما شود.

بیشتر بدانید : قیمت ورق استیل

در archtoolbox بیشتر بخوانید

 انواع لوله استیل بر اساس قطر

دسته بندی لوله‌ها بر اساس فاکتورهایی مانند ضخامت دیواره‌ی لوله، وزن و همچنین اندازه قطر یا دهانه لوله انجام می‌شود. این موارد بسیار مهم هستند چرا که هر کدام از این فاکتورها مقاومت، وزن و کاربرد لوله را مشخص می‌کنند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، اکنون می‌دانیم که مقاومت هر یک از انواع لوله استیل دارای مقاومت متفاوتی است که می‌تواند مهم‌ترین فاکتور برای استفاده یا عدم استفاده از آن باشد که تصمیم گیری این مورد بر عهده شما خواهد بود. شما باید با توجه به کاربرد مدنظر خود برای استفاده از این محصول، بهترین نوع آن را به کمک مشاوران متخصص ما انتخاب و خریداری کنید.

بنابراین دسته بندی آن‌ها بر اساس مقاومت بدین صورت است:‌

لوله استیل قطر ۱۰: برای ساخت قفسه و یا تخت نوزاد از آن استفاده می‌شود.

 لوله استیل قطر ۸: این نوع از لوله استیل همان استیل ۳۱۰ می‌باشد و فرآورده‌ای از فولاد نسوز با مقاومت بسیار زیاد در برابر حرارت و خوردگی است، خاصیت غیر مغناطیسی آن هم یکی دیگر از مواردی است که می‌توانیم در معرفی این محصول به آن اشاره کنیم تا بتوانید بهترین تصمیمی را در خرید لوله استیل داشته باشید؛ در ضمن لوله استیل قطر ۸ از نوع کم کربن می‌باشد که در مقالات قبلی آلیاژهای پر کربن و کم کربن را به طور کامل توضیح دادیم.

اما اگر بخواهیم اشاره کوچکی به مبحث فولادهای کم کربن و پر کربن داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که اگر در هنگام تولید فولاد و فرآورده‌های فولادی، مقدار کمی از کربن در ترکیبات آن‌ها وجود داشته باشد به این نوع از آلیاژ نیز فولاد کم کربن می‌گوییم که نسبت به فولادهای پر کربن نیز چکش خواری و شکل پذیری بهتری دارد؛ چرا که هر چقدر میزان کربن موجود در ترکیبات آلیاژی بیشتر باشد، میزان مقاومت و سختی آن بالاتر و شکل پذیری و نرمی آن کمتر خواهد بود. این نوع لوله استیل به دلیل وجود کروم و نیکل بیشتر در ترکیب خود مقاومت بالایی در برابر خوردگی و فرسایش‌های مختلف از خود نشان می‌دهد؛ از این رو بسیار پرکاربرد می‌باشد و در صنایع مختلفی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید : فروش رول استیل 304

خرید لوله استیل قطر 8

ترکیبات شیمیایی لوله استیل قطر ۸

در تولید این محصول از عناصر روبرو به میزانی که در ادامه ذکر شده است استفاده می‌شود: یک و نیم درصد سیلیسیوم، ۲ درصد منگنز، ۲۵ درصد کروم، ۲۰ درصد نیکل، یک درصد مولیبدن، یک درصد مس و الباقی کربن

 کاربردهای لوله استیل قطر ۸

  • ساخت قطعات انواع کوره (کوره های مقاومتی، کوره های قوس، کوره های القایی)
  • استفاده در مبدل‌های حرارتی (مبدل های پوسته ای، مبدل های لوله ای، مبدل های صفحه ای، مبدل های هوا خنک)
  • استفاده در تجهیزات پالایشگاهی و شیمیایی(تولید سازه های پالایشگاهی، تولید انواع تانکر های ذخیره سازی)
  • استفاده در ساخت الکترود‌ها (الکترود کم کربن، الکترود با پوشش قلیایی، الکترود رتیلی)
  • استفاده در سیم جوش‌ها (سیم جوش استیل جامد، سیم جوش استیل)

لوله استیل نازک

بیشتر بدانید : خرید لوله استیل 316

ساخت کوره با لوله استیل قطر ۸

یکی از مهمترین موادی که در ساخت کوره‌ها استفاده می‌شود لوله استیل با قطر ۸ است زیرا ۲۵ درصد کروم به کار رفته در ترکیب آن باعث مقاومت بالای آن در برابر حرارت و گرمای زیاد می‌شود و همین امر باعث می‌شود که نه ترک بخورد و نه اکسیده شود.

 ویژگی‌های لوله استیل قطر ۸

  • مقاوم در برابر اکسیداسیون
  • مقاوم در دمای بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی

میزان بالای کروم و نیکل موجود در این محصول هم باعث مقاومت در برابر خوردگی و هم باعث مقاومت در برابر حرارت می‌شود. این مقدار کروم باعث میشود که هنگام خوردگی، لایه نازکی روی فولاد تشکیل شود و همین لایه باعث جلوگیری از خوردگی های پی در پی میشود و در حقیقت خوردگی ها را ترمیم می‌کند. هنگامی که فولاد ضد زنگ بریده یا خراش داده می‌شود، کروم موجود در سطح سریعا اکسید می‌شود و اکسید ، ناحیه صدمه دیده را ترمیم می‌کند. به دلیل همین خاصیت خود ترمیمی یا خود کفایی است که فولاد را بدون زنگ می‌نامند. اولین فولاد ضد زنگ به صورت آلیاژ، توسط دانشمند انگلیسی به نام هاری بررلی در سال۱۹۱۲ تهیه گردید.

بیشتر از دو سوم از نیکل تولید شده در جهان در مصارف تولید استیل استنسل بکار می‌رود. اضافه کردن نیکل به استیل استنسل، آن را قادر می‌سازد تا به عنوان آلیاژ همه کاره در صنایع مختلف استفاده شود. در اصل نیکل آنقدر مهم است که گرید های حاوی نیکل، ۷۵ درصد از تولید فولاد ضد زنگ را تشکیل می دهد.

بیشتر بدانید : خرید میلگرد استیل 316

در rolledalloys بیشتر بخوانید

فروش لوله استیل قطر 8

عملیات حرارتی لوله استیل قطر ۸

لوله استیل قابلیت سخت کاری از طریق عملیات حرارتی را ندارد. در سخت کاری لوله استیل پس از افزایش دما و رسیدن به دمای معینی، آن را به سرعت سرد می‌کنندکه به این عملیات به اصطلاح آنیل می‌گویند که برای سطوح نازک و ورق های استیل می‌توان از هوا بعنوان خنک کننده استفاده کرد ولی برای مقاطع ضخیم استیل، از آب بعنوان محیط خنک کننده استفاده کرد.

آنیل چیست؟

ابتدا لوله را در محدوده دمایی ۱۰۴۰ تا ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم می‌کنند و سپس سریع سرد می‌کنند تا مقاومت در برابر خوردگی در آن به وجود آید و کاربید کروم تشکیل نشود.

بیشتر بدانید : قیمت لوله استیل 201

لوله استیل قطر 8

 سخن آخر

امیدوارم که مطالب ارائه شده در این مقاله مفید واقع شده باشد و نیاز شما را برطرف نماید. ما نهایت تلاش خود را کردیم که این مطالب اگاهی خواننده را افزایش دهد. در ضمن قیمت این محصول مانند سایر محصولات به دلیل نوسانات بازار و وابستگی مستقیم با نرخ دلار متغیر است و لازم است برای اطلاع از قیمت و موجودی هر محصول به سایت‌ها و شرکت‌های معتبر مراجعه شود.

بیشتر بدانید : پروفیل استیل 316

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “خرید لوله استیل قطر 8 نازک از ایران متال مارکت

  1. دنیایی گفت:

    سلام من لوله استیل خیلی نازک میخوام اکثر سایت ها زنگ زدم نداشتن خودمم نمیتونم بیام پامنار شما موجود دارید ؟

    1. سلام لوله استیل در انواع گرید ها و اندازه ها موجود هست و برای دریافت قیمت می تونید با ما تماس بگیرید

  2. وزیری گفت:

    سلام وقت بخیر لوله های شما مانیسمان هستند یا درز دار؟

    1. سلام قیمت لوله استیل قطر 8 مانیسمان با درزدار متفاوت است اما شما می توانید خرید هر دو نوع لوله را از ایران متال مارکت انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *