مقالات متال مارکت

خرید پروفیل استیل ۳۱۶ | بهترین قیمت پروفیل استیل 316

قیمت پروفیل استیل
پروفیل استیل 316

معرفی پروفیل استیل 316 و کاربردهای آن

عناوین مقاله پنهان

از پرکاربردترین مصالح در صنعت مصالح فلزی می باشند که با توجه به آلیاژ و ویژگی های خاص هر نوع در صنعت ساختمان سازی و دیگر حوزه ها مورد استفاده قرار می گیرد.  آلیاژ پروفیل ها از جنس چدن، آلومنیوم و استیل می باشد و بیشترین کاربرد پروفیل ها در پروفیل استیل 316 و پروفیل استیل 304 و پروفیل های آلومینیومی درب و پنجره و قوطی های پروفیل آهنی است.

بیشتر بدانید : خرید لوله استیل 201

بیشتر بدانید : در krausshop بخوانید

پروفیل استیل چیست؟

پروفیل در لغت  به معنای ثابت بودن یک مقطع در طول مشخص و معین است و به تجهیزاتی گفته می شود که برای ساخت درب  و پنجره، لوله و نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تقسیم بندی متریال تولید پروفیل استیل

پروفیل ها از نظر متریال تولید به دو دسته پروفیل کربن استیل و پروفیل استنلس استیل تقسیم می شوند.

پروفیل کربن استیل گرید بندی شده اند و از ورق های سیاه st37-st52 و ورق های روغنی st12 ، st13 و  st14 ساخته می شوند و پروفیل های استنلس استیل در گریدهای سری 200، 300 و 400 ساخته و تقسیم بندی می شوند که شامل پروفیل استیل 201، 202، 301، 304، 309، 310، 321، 347، 420و 420 می باشند. ما قصد داریم در ادامه با پروفیل استیل سری 316 و ویژگی ها و مزایای آن  بیشتر آشنا شویم.

پروفیل استیل 316

دارای سطح متوسط کربن است و بین 2٪ تا 3٪ مولیبدن دارد که باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی، عناصر اسیدی و دماهای بالا می شود. هر دو ماده چکش خواری عالی دارند، به این معنی که در خمش، کشش، کشش عمیق و چرخش عملکرد خوبی دارند که محیط های دریایی  و پروژه های سخت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نسبت به پروفیل استیل 304 نیکل بیشتری را دارد.

خرید پروفیل استیل 316

بیشتر بدانید : خرید لوله استیل 316

انواع پروفیل استیل 316

پروفیل های استیل در مقاطع مربع، مستطیل و دایره به شکل نورد کشیده یا فشار داده شده اند که دارای شکل ثابت و اندازه استاندارد ساخته شده و به دوسته به شرح زیر تقسیم می شوند.

پروفیل استیل باز

این نوع پروفیل در مقاطع u و Z با ضخامت های مختلف است و ضلع های آن به شکل باز مانند تسمه میلگرد، نبشی ها، تیر آهن، ناودانی  و در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

پروفیل استیل بسته

این پروفیل  نیز در اندازه و ضخامت های مختلف  در قسمت لبه ها، طول و عرض و ضخامت بدنه تولید می شوند و اضلاع آن به شکل بسته مانند لوله های پروفیل درب و پنجره ها، قوطی، پروفیل گوش، 6 ضلعی و 8 ضلعی هستند . پروفیل های استیل را با کمک دستگاه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک به شکل پروفیل در می آیند و در صنایع ساخت و ساز و دکوراتیو به کار گرفته می شوند.

پروفیل 316

بیشتر بدانید : لوله استیل دکوراتیو

قیمت پروفیل استیل 316

این پروفیل نیز مانند پروفیل استیل304 از نظر خواص مکانیکی و ساختار قوطی شبیه به هم هستند. و تنها تفاوت این فولاد با پروفیل 304 به دلیل وجود مولیبدن  است که باعث افزایش خواص مکانیکی  این فولاد و افزایش استحکام آن در برابر خوردگی، دمای بالا و سایش پروفیل نسبت به پروفیل 304 شده است که این امر  در افزایش قیمت و کارایی آن تاثیر زیادی داشته است.

معیار تعیین قیمت پروفیل استیل

قیمت روز پروفیل استیل بر اساس آلیاژ تولیدی، ضخامت و ابعاد قوطی ها تعیین می شوند.

دیگر کاربردهای مختلف پروفیل استیل 316

فولاد ضد زنگ 316 که در ابتدا برای استفاده در کارخانه های کاغذ تولید شد، اکنون معمولاً در موارد زیر استفاده می شود:

  • تجهیزات پردازش مواد غذایی
  • تجهیزات تولید لبنیات و داروسازی
  • تجهیزات شیمیایی و پتروشیمی
  • تجهیزات آزمایشگاهی
  • تابلوهای معماری ساحلی
  • نرده های ساحلی
  • اتصالات قایق
  • ظروف حمل و نقل مواد شیمیایی
  • مبدل های حرارتی
  • صفحه های ماینینگ
  • پیچ و مهره
  • ایمپلنت های پزشکی
  • سینک
  • قابلمه ها
  • کارد و چنگال و ظروف تخت
  • ظروف بهداشتی و فرورفتگی
  • لوله
  • نرده پیاده روها و خیابان ها
  • ساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها
  • ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها
  • کرکره مغازه ها
  • چارچوب درهای بزرگ آهنی

در alloywire بیشتر بدانید

مرکز خرید پروفیل استیل 316

اشکال ساخته از پروفیل استیل 316

فولاد ضد زنگ 316 معمولا توسط شرکت های سازنده فولاد در طیف وسیعی از اشکال زیر عرضه می شود:

  • ورق
  • نوار
  • لوله
  • بشقاب
  • اتصالات و فلنج

این محصولات به صورت پروفیل باز U و Z شکل و پروفیل مربع بسته و لوله استیل به فروش می رسد.

مزایای استفاده از پروفیل استیل 316

مقاومت در برابر خوردگی

هنگامی فولاد ضد زنگ 316 در معرض طیف وسیعی از محیط‌های خورنده قرار می‌گیرد، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. معمولاً به عنوان فولاد ضد زنگ “دریایی” در نظر گرفته می شود، اما در برابر آب گرم دریا مقاوم نیستند. محیط های گرم کلرید می توانند باعث خوردگی حفره ای و شکافی این پروفیل شوند.

مقاومت در برابر حرارت

پروفیل استیل 316 در سرویس متناوب تا 870 درجه سانتی گراد و در سرویس مداوم تا 925 درجه سانتی گراد مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد. با این حال، در صورت نیاز به مقاومت در برابر خوردگی در آب، استفاده مداوم در دمای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

فروش پروفیل استیل 316

بیشتر بدانید : خرید ورق فولاد خام

شرایط ساخت

ساخت تمام فولادهای ضد زنگ باید فقط با ابزارهای مخصوص به مواد فولادی ضد زنگ انجام شود. ابزار و سطوح کار باید قبل از استفاده کاملاً تمیز شوند که این اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آلودگی متقاطع فولاد ضد زنگ توسط فلزاتی که به راحتی خورده می شوند و ممکن است سطح محصول ساخته شده را تغییر رنگ دهند، ضروری هستند.

ماشین کاری پروفیل استیل 316

فولاد ضد زنگ 316 قابلیت ماشینکاری خوبی دارد. ماشینکاری این فولاد را با رعایت نکات زیر  انجام داد :

– لبه های برش باید تیز نگه داشته شوند. لبه های مات باعث سخت شدن بیش از حد کار می شوند.

– برش ها باید سبک اما به اندازه کافی عمیق باشند تا از سخت شدن کار با سوار شدن بر روی سطح مواد جلوگیری کنند.

– تراشه‌شکن‌ها باید به کار گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که دسته‌ها از کار خارج نمی‌شوند

هدایت حرارتی کم آلیاژهای آستنیتی منجر به تمرکز گرما در لبه های برش می شود. این بدان معناست که خنک کننده ها و روان کننده ها ضروری هستند و باید در مقادیر زیاد استفاده شوند.

حرارت درمانی

فولاد ضد زنگ 316 را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد.

درمان محلول یا بازپخت را می توان با خنک کردن سریع پس از حرارت دادن به 1010-1120 درجه سانتیگراد انجام داد.

بیشتر بدانید : خرید ورق استیل 304

خرید پروفیل استیل

قابلیت جوشکاری

عملکرد جوش الکتروفیوژن برای فولاد ضد زنگ 316 هم با پرکننده و هم بدون پرکننده عالی است. قطعات جوشی سنگین ممکن است به جوشکاری مجدد نیاز داشته باشند.

کدهای رایج پروفیل استیل 316

  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 10 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 5 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 20 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 30 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 40 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 60 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 80 430
  • پروفیل 316 استنلس استیل SCH 120 430

زمان مناسب برای خرید پروفیل استیل 316

فاکتورهای مختلفی مانند نوسانات بازار ارزی، تغییرات قیمت آهن آلات، قسمت ورق های فولادی، کارخانه ساخت پروفیل و … در تعیین قیمت پروفیل تاثیرگذار هستند و هیچ وقت زمان مناسبی را برای خرید پروفیل نمی توان در نظر گرفت.  با این حال می توانید مواقعی که قیمت پروفیل استیل به رکود است اقدام به خرید کنید.

بیشتر بدانید : خرید فولاد فنر

قیمت پروفیل استیل 316

تفاوت پروفیل استیل سبک و سنگین

در بسته بندی و فروش پروفیل ها، آنها را به دو دسته سبک و سنگین تقسیم بندی می کنند. پروفیل سبک از ورق نورد سرد یا ورق روغنی تولید می گردند و پروفیل های سنگین از ورق نورد گرم ساخته می شوند.

از پروفیل استیل سنگین در ساخت و سازها، تولید دستگاه های صنعتی و خودروسازی استفاده می شود و از پروفیل سبک در ساخت لوازم خانگی، ساخت راه پله و نرده های استیل، دوچرخه سازی، تولیدی مبلمان و میز صندلی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه هر کدام به طور خلاصه شرح داده شده است .

تولید سازه های استیل با پروفیل سبک

امروزه با استفاده از پروفیل استیل سبک در ساخت انواع نرده، قفسه های استیل، جلومبلی و عسلی، میزکارو دیگر سازه ها کاربرد دارد و روزبه روز انگیزه تولیدکنندگان برای استفاده از این پروفیل بخاطر ضدزنگ بودن و مقاومت بالا در برابر خورنده ها بیشتر می شود.

پروفیل استیل در تولید نرده حفاظ

در گذشته برای ساخت نرده حفاظ بیشتر لوله استیل کاربرد داشته است، اما امروزه با وجود تنوع در طرح و مدلهای مختلف استفاده از پروفیل سبک در تولید نرده حفاظ دیده می شود، مانند نرده بالکن و تراس پروفیلی، نرده راه پله پروفیلی، نرده حفاظ درب ورودی می باشند.

پروفیل استیل در تولید حفاظ درب

در گذشته برای ساخت درب حفاظ ورودی ساختمان از آهن فرفورژه استفاده می کردند، اما امروزه به خاطر کاربرد زیاد استیل استنلس، بسیاری از تولیدکنندگان از پروفیل استیل در تولید درب های جدید استیل استقبال کردند. این دربها نمای بسیار زیبا، براقی ماندگار و استحکام بالا و همچنین داشتن امنیت پروفیل استیل استنلس باعث شده تقاضای زیادی برای خرید وساخت داشته باشد.

بیشتر بدانید : profilpas

قیمت پروفیل استیل

جلومبلی استیل

یکی دیکر از کاربردهای مهم پروفیل استیل در تولید جلومبلی و عسلی است که جایگزین جلومبلی های شیشه ای و چوبی شده است.  این سازه های استیل جدید بسیار زیبا، براق و دکوراتیو می باشد و مقاومت بالایی در برابر شکستن و یا سست شدن پایه را دارند.

استفاده از پروفیل استیل در تو لید راه پله

امروزه در صنعت ساخت و ساز برای ساخت راه پله ها، لوله های استیل کاربرد زیادی دارند، اما نوعی راه پله به نام راه پله های جوشی وجود دارد که برای تولید آنها از پروفیل استیل مات استفاده می کنند.  این پروفیل از استنلس استیل است که آلیاژ آن مشخص می باشد ولی برای استارت راه پله، پروفیل فوقانی  و پروفیل های شبکه راه پله، لوله های کاربردی سایزبندی می گردند.  از پروفیل 4*6 برای پروفیل فوقانی و استارت، پروفیل 3*4 در تیرک های عمودی و پروفیل 2*4 در شبکه بندی راه پله ها استفاده می کنند.

کاربرد پروفیل استیل در میز  کانتر

امروزه برای ساخت میز کانتر از پروفیل استیل استفاده می شود.  میزهای سلف سرویس، میز کار و دیگر مدل های میز آشپزخانه از پروفیل استیل 316 تولید می شوند. بدلیل شستشو زیاد و قرار گرفتن در معرض آب  و مواد شوینده بهتر است از پروفیل استنلس استیل در ساخت این میزها و سازه ها استفاده گردد. میزهای استیل آشپزخانه ، میز کانتر فروشگاه پروتئین، میز کانتر  سلف سرویس سالن های پذیرایی  از پروفیل و ورق های استیل ساخته می شوند.

پروفیل استیل 316

کاربرد پروفیل استیل در نردبان وچهارپایه

بیشتر نردبان ها لوله و پروفیل آهنی یا از قوطی های آلومینیومی تولید می شوند که دارای وزن سبکی نیز هستند. اما نرده های تزئینی  دکوری و چهارپایه های کاربردی در منزل و اداره ها را از پروفیل استیل تولید می کنند که بسیار زیبا هستند.

کاربرد پروفیل استیل در ترولی و گاری

ترولی و گاری ها که از تجهیزات پرکاربرد در صنایع غذایی و آشپزخانه ها است باید از جنس استیل باشد و به دلیل رطوبت زیاد محیط و شستشوی مداوم با مواد شوینده برای جلوگیری از فرسایش فلزات از پروفیل استنلس استیل استفاده می کنند.

در سازه های ترولی و گاریها از اسکلت طبقات تا کف و قسمت های تحت فشار از پروفیل استیل استفاده می کنند که خطر فرسایش را رفع می کنند.

پروفیل استیل 316 بهتر است یا پروفیل استیل 304؟

مهمترین فاکتور در بررسی مقاومت فولادهای ضد زنگ در برابر سایش و خوردگی، براساس گرید و درجه آنها است.  حال در پاسخ به این سوال که کدام بهتر است؟ وجود مولیبدن در استیل 316 مقاومت آن را در برابر مایعات اسیدی و خوردگی بسیار بالا است، قابلیت جوشکاری را دارد و سازگار با انواع فیلر استیل بوده، و ساختاری بسیار مقاوم درمقابله با واکنش های اکسیداسیون را دارد،  همچنین دارای یطحی براق و بسیار زیبا است.  همین امر باعث شده قیمت این نوع پروفیل استیل بالاتر باشد و در در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

پروفیل استیل 316

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “خرید پروفیل استیل ۳۱۶ | بهترین قیمت پروفیل استیل 316

  1. همایونی گفت:

    چهارگوش و شش ضلعی استیل موجود دارید و قیمتش کیلویی چند هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای خرید چهارگوش استیل و شش ضلعی یا شش پر استیل می تونید با ما تماس بگیرید و استعلام قیمت هم انجام بدید
      تمامی مقاطع استیل و فولاد در ایران متال مارکت موجود هست

  2. هماییان گفت:

    شما گیوتین پروفیل استیل هم انجام میدید؟

    1. بله خدمات گیوتین پروفیل استیل، برش، خم و لیزر پروفیل استیل در ایران متال مارکت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *