مقالات متال مارکت

خرید لوله استیل 316 با بهترین قیمت در ایران متال مارکت

خرید ورق استیل 304
خرید لوله استیل 316
یکی از پرکاربردترین محصولات در صنایع مختلف، لوله‌های استیل هستند. آن‌ها پروفیل‌هایی به شکل استوانه‌ی‌ توخالی می‌باشند که دسته بندی هر کدام بر اساس مقاومت، کارایی، قطر داخلی و بیرونی هر یک از آن‌ها انجام می‌شود. لوله استیل 316 نیز یکی از اصلی‌ترین آن‌ها می‌باشد و بعد از لوله استیل 304، پرفروش‌ترین و پرکاربردترین آلیاژ است. در ادامه به بررسی کامل این محصول پرطرفدار می‌پردازیم. عنصر اصلی تشکیل دهنده آلیاژ استیل فلز آهن است که با ترکیب شدن با عناصر دیگری مانند کربن، مقاومت آن افزایش می‌یابد و به آلیاژی جدید تبدیل می‌شود که به آن فولاد می‌گویند.

بیشتر بدانید : خرید لوله استیل 201

معرفی قبل از خرید لوله استیل 316

همانطور که گفته شد لوله استیل 316 از خانواده استلنس استیل‌ها می‌باشد. همچنین ۲ درصد مولیبدن موجود در ترکیب آن باعث حفظ و افزایش مقاومت این محصول در برابر فرسایش و خوردگی‌های ناشی از کلراید می‌شود بنابراین از این فرآورده در کارهایی که نیاز به سختی و مقاومت در برابر خوردگی دارد نیز استفاده می‌شود.

این لوله دارای دو نوع ۳۱۶ و ۳۱۶L است که حرف L در ترکیب نام این محصول نشان دهنده کم بودن میزان کربن در این فرآورده و مخفف واژه Low می‌باشد که همین امر باعث شده که لوله استیل ۳۱۶ در عملیات جوش از ایجاد لایه اکسید بر روی سطح لوله جلوگیری کند.

انواع لوله استیل 316

این فرآورده در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می‌شود که همین امر باعث می‌شود سطح کارایی این محصول به طور کلی تغییر کند و باعث افزایش گستردگی کاربرد آن در محصولات و صنایع مختلف شود.

قیمت لوله استیل 316

بیشتر بدانید : خرید ورق استیل

تفاوت های عمده این دو نوع محصول عبارتند از:

مقاومت و قیمت

نوع درزدار این لوله دارای مقاومت کمتر و در نتیجه قیمت پایین‌تری است ولی لوله بدون درز ( که نام دیگر آن مانیسمان است) قیمت و مقاومت بیشتری دارد و در فعالیت‌هایی که وظیفه تحمل فشار زیاد بر عهده لوله استیل ۳۱۶ است نیز استفاده می‌گردد و کارایی خوبی از خود نشان داده است.

کاربرد لوله استیل ۳۱۶

لوله‌های استیل به خاطر مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی دارند، دارای کاربرد گسترده‌ای نیز هستند از جمله:

  • استفاده در صفحه‌های جوش داده شده برای تصفیه آب
  • استفاده در لوله کشی‌های وسایل سرمایشی
  • استفاده در صنایع غذایی، دارویی و تجهیزات آزمایشگاهی
  • استفاده در ساخت برخی از قایق‌ها
  • استفاده در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و انتقال آن‌ها
  • استفاده در صنعت دکوراسیون و معماری
  • استفاده در ساخت تجهیزات کنترل کننده آلودگی هوا
  • استفاده در صنعت هوافضا

کربن در لوله استیل ۳۱۶

اگر کربن به کار رفته در استیل (و دیگر آلیاژهای فولادی) کم باشد به نسبت مستقیم و موافق، مقاومت آن را پایین آورده و آن را نرم و منعطف می‌کند ولی هر چه میزان کربن بیشتر باشد مقاومت و سختی آن در برابر فشار و شکنندگی بیشتر می‌شود. به عبارتی دیگر هر چقدر مقدار عنصر کربن در آلیاژهای فولادی افزایش یابد، به همان میزان و به همان نسبت مقاومت و سختی آلیاژ نیز افزایش می‌یابد.

فولادها از لحاظ میزان کربن موجود در آن‌ها، در سه نوع کلی تولید می‌شود:

  • کم‌کربن
  • میان‌کربن
  • پر‌کربن

به طور کلی وجود کربن در آهن کاربرد و جایگاه آن را در صنایع مختلف مشخص می‌کند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده کاربرد هر محصول نیز میزان کربن موجود در ترکیبات آن است.

قیمت لوله استنلس استیل 316l

بیشتر بدانید : خرید ورق فولاد فنری

 مزایا و معایب لوله استیل ۳۱۶

این لوله‌ها که اندازه‌ها و ضخامت‌های متفاوتی دارند، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر اسید‌ها و خوردگی دارند می‌توانند مواد اسیدی و غیر اسیدی را از خود عبور دهند که این ویژگی یکی از قابل توجه‌ترین قابلیت‌های این لوله‌ها محسوب می شود. همچنین می‌توان قابلیت ضد زنگ بودن، قابلیت بازیافت، طول عمر مفید طولانی و جلوگیری از تغییر شکل و رنگ هم به مزایای آن اضافه نمود. ایراد این لوله‌ها این است که نمی‌توانند انتقال دهنده خوبی برای گرما باشند؛ همچنین این نوع از آلیاژ لوله‌ای دارای قیمت بالایی نسبت به لوله استیل ۳۰۴ است.

عملیات حرارتی لوله استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ زمانی آماده استفاده می‌شود که عملیات حرارتی آن بر روی آن انجام شده باشد؛ بدین صورت که آلیاژ در محدوده دمایی ۱۰۴۰ تا ۱۱۷۵ درجه سانتیگراد گرما می‌بیند و سپس با توجه به ضخامت آن سریعاً در هوا یا آب سرد قرار داده می‌شود. سرد شدن باید به حدی سریع باشد که از رسوب مجدد کاربید‌های کروم جلوگیری شود و مقاومت در برابر خوردگی به وجود آید. در اصل فلز باید در کمتر از ۳ دقیقه خنک شود، بنابراین می‌توان حدس زد که ورق استیل ۳۱۶ هم مانند سایر آلیاژهای ضد زنگ با عملیات حرارتی سخت نمی‌شود.

شناخت بهترین لوله استیل ۳۱۶

برای شناخت مرغوب‌ترین لوله باید به چند نکته توجه داشت که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. اندازه لوله
  2. کارایی و مقاومت لوله
  3. قطر بیرونی لوله

در worldwidepip بیشتر بخوانید

اتصالات استیل 316

اندازه لوله

لوله‌ها کاربردهای خاص و متفاوتی دارند بنابراین باید بتوانند با سایر لوله‌ها و اتصالات هماهنگی داشته باشد. پس باید در سایز‌های متفاوت که با شاخص NPS مشخص می شوند تولید شوند تا مطابق با استانداردهای جهانی تولید لوله باشد و بتوان از آن‌ها در صنایع و کاربردهای مختلف استفاده کرد.

کارایی و مقاومت لوله

هرچه مقاومت لوله بیشتر باشد در واقع میزان ضخامت لوله در برابر تغییرات و فرسایش‌ها بیشتر است، بنابراین به همان میزان کارایی بالاتری هم خواهد داشت.

قطر بیرونی لوله

قطر بیرونی لوله هم یکی از فاکتورهایی است که با شاخص NPS مشخص می‌شود و با آن میتوان وزن لوله را محاسبه کرد که وزن هم شاخصه‌ی مهمی در انتخاب بهترین لوله استیل است و می‌توان این مورد را در خرید لوله استیل ۳۱۶ مدنظر قرار داد.

قیمت لوله استیل 316l

بیشتر بدانید : خرید ورق استیل 304

نظافت لوله استیل 316

لوله مانند سایر لوازم نیاز به تمیز شدن دارد ولی باید در هنگام نظافت آن، مراقب سطح آلیاژ استیل باشید؛ چرا که سطح لوله‌های استیل هر لحظه در معرض آسیب و خش قرار دارند، پس نباید از ابزارهای سنگ زنی و ترکیب مواد شوینده استفاده کرد. به عنوان مثال اگر سطح لوله گرد و غبار دارد با آب و صابون تمیز خواهد شد ولی اگر سطح آن روغنی باشد ابتدا باید آن را با پارچه‌ی نرم پاک کرده و سپس با شوینده‌ی مخصوص آن را تمیز کنیم.

قیمت لوله استیل 316

قیمت لوله‌ها بر اساس سایز، ضخامت، وزن و همچنین میزان مقاومت آن‌ها متفاوت است. برای اینکه خرید معتبر و در نتیجه کار مطلوب‌تری داشته باشید بهتر است اجناس مرغوب را از برندهای معتبر تهیه کنید و از خرید اجناس چینی نامرغوب و بی‌کیفیت چشم‌پوشی نمایید. می‌توانید برای اطمینان از خرید خود از مشاوران فعال در این زمینه کمک بگیرید و خرید خوب و به صرفه داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله دانستیم که لوله استیل 316 یکی از پرکاربردترین آلیاژهای فولادی است که دارای مقاومت بالا در برابر ترکیبات مختلف اسیدی است ولی در برابر گرما واکنش مناسبی نخواهد داشت. همچنین آموختیم که چگونه بهترین لوله استیل را انتخاب کنیم.

اما باید در نظر داشته باشید بهترین لوله‌های استیل را باید از برندهای معتبر خریداری کنید تا در کنار خرید یک محصول مرغوب، یک نتیجه نهایی باکیفیت در انتهای کار داشته باشید.

لوله استیل 316 در کجا کاربرد دارد؟

خرید لوله استیل 316 در صنایع مختلف مانند صفحه‌های جوش داده شده برای تصفیه آب، لوله کشی‌های وسایل سرمایشی، صنعت دکوراسیون و معماری کاربرد دارد.

چگونه از ایران متال مارکت خرید لوله استیل 316 انجام دهم؟

همین الان با ما تماس بگیرید و بعد از دریافت پیش فاکتور و واریز وجه، بار خود را در سریعترین زمان تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “خرید لوله استیل 316 با بهترین قیمت در ایران متال مارکت

  1. رمضان نیا گفت:

    داداش این مدل لوله استیلا زنگ میزنن؟

    1. سلام وقت بخیر جناب رمضان نیا
      این گرید لوله استیل نسبت به اکثر گرید ها مقاومت بالاتری نبست به زنگ زدگی داره

  2. رستمی گفت:

    لوله استیل 316 بگیر هست یا نگیر؟ و اینکه موجود دارید چون خیلی جاها بجای 316 304 می فروشن

    1. سلام وقت شما بخیر باشه، این گرید لوله استیل نگیر هست به معنی اینکه خواص مغناطیسی ندارد و بله ما لوله استیل 316 رو موجود داریم برای دریافت قیمت و خرید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *