مقالات متال مارکت

خرید رول استیل نرم مستقیم از وارد کننده | پایین ترین قیمت در هر مقیاسی

خرید رول استیل نرم
خرید رول استیل نرم
استیل ضد زنگ فلزی است که در برابر خوردگی مقاوم است و دماهای بالا را تحمل می کند. اغلب در کاربردهای پزشکی، فرآوری مواد غذایی و ساخت و ساز استفاده می شود. رول های استنلس استیل را می توان برای ایجاد موانع رطوبتی، پوشش مخازن شیمیایی، ساختن شیم، تولید مهر و موم های فلزی و موارد دیگر استفاده می شود. رول استیل نرم در اندازه های مختلف تولید می شود.

رول نرم چیست؟

این رول نوعی از استیل است که حاوی کربن بوده و در مقایسه با دیگر استیل ها میزان کربن آن کمتر است و به همین دلیل انعطاف پذیری و جوش پذیری بالاتری دارد. رول های 304 و 316 جزو پرکاربردترین ها در خرید رول استیل نرم به شمار می رود. مقاومت کششی این رول در مقایسه با دیگر استیل ها کمتر بوده و به علت وجود آهن زیاد دارای خاصیت مغناطیسی بیشتری نیز است.

بیشتر بدانید : خرید چهارپهلو استیل

در rivagroup بخوانید

فولاد کم کربن  چیست؟

فولاد کم کربن پرکاربردترین نوع فولاد کربنی است. این فولادها معمولاً دارای کربن کمتر از 0.25 درصد وزنی هستند. آنها را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد (برای تشکیل مارتنزیت) و بنابراین معمولاً با کار سرد به دست می آید. فولادهای کربنی معمولاً نسبتاً نرم و استحکام کمی دارند. با این حال، انعطاف پذیری بالایی دارند و برای ماشینکاری، جوشکاری بسیار عالی هستند.

فولادهای با استحکام بالا و کم آلیاژ (HSLA) نیز اغلب به عنوان فولادهای کم کربن طبقه بندی می شوند، اما حاوی عناصر دیگری مانند مس، نیکل، وانادیم و مولیبدن نیز هستند. در مجموع، اینها تا 10 درصد وزنی از محتوای فولاد را تشکیل می دهند. فولادهای با استحکام بالا و کم آلیاژ همانطور که از نامشان پیداست دارای استحکام بالاتری هستند که با عملیات حرارتی حاصل می شود. آنها همچنین انعطاف پذیری را حفظ می کنند و به راحتی قابل شکل گیری و ماشینکاری هستند. رول استیل نرم نسبت به فولادهای ساده کم کربن در برابر خوردگی مقاوم تر است.

بیشتر بدانید : قیمت قوطی استیل

قمیت رول استیل نرم

ترکیب شیمیایی رول استیل نرم

رول استیل نرم یک فولاد کربنی است که معمولاً دارای حداکثر 0.25٪ کربن و 0.4٪ – 0.7٪ منگنز، 0.1٪ – 0.5٪ سیلیکون و برخی از عناصر دیگر مانند فسفر است، همچنین ممکن است حاوی سرب باشد (رول نرم بدون برش) و همه جا استفاده می شود، از پنجره ها، قطعات انژکتور پمپ دیزل، قطعات بلندگو، قطعات ماشین آلات بسته بندی خودکار، فریم عینک و …

استحکام کششی نهایی

استحکام کششی نهایی فولاد کم کربن بین 400 تا 550 مگاپاسکال است.

فرایند ساخت رول استیل نرم

این نوع استیل نرم از ذوب سنگ آهن در کوره بلند تولید می شود که در آن کربن به مخلوط اضافه شده و تمام ناخالصی های دیگر حذف می شود. تنظیماتی نیز در این مرحله برای تولید ترکیب شیمیایی مورد نیاز برای ساخت فولاد نرم انجام می شود. سپس به فولاد اجازه داده می شود تا به شکل شمش (دال) خنک شود. از آنجا، شمش به اندازه دلخواه خود با فرآیند “نورد گرم” یا “نورد سرد” برش می یابد.

فروش رول استیل نرم

از وبسایت mkmetal دیدن کنید

بیشتر بدانید : قیمت رول استیل فنری

انواع گرید های استیل در خرید رول استیل نرم

در زیر برخی از گریدهای رایج رول استیل نرم آورده شده است.

EN 1.0301

گرید معادل: AISI 1008; C10; DC01

رول استیل نرم گرید EN 1.0301 حاوی 0.1 درصد کربن، 0.4 درصد منگنز و 0.4 درصد سیلیکون است. همچنین حاوی مقادیر کمی مس (Cu)، نیکل (Ni)، کروم (Cr)، آلومینیوم (Al) و مولیبدن (Mo) است.

این گرید قابلیت جوشکاری عالی دارد و معمولاً برای قطعات و قالب های اکسترود شده، آهنگری، سر سرد و پرس سرد استفاده می شود. این گرید در درجه اول در تجهیزات خودرو، مبلمان و لوازم خانگی استفاده می شود.

EN 1.1121

گرید معادل: AISI 1010

گرید EN 1.1121 حاوی کربن در محدوده 0.08٪ تا 0.13٪ است. منگنز در محدوده 0.3٪ تا 0.6٪ وجود دارد. در ساخت بست ها و پیچ و مهره های سرد استفاده می شود.

این گرید نیز شکل پذیری و انعطاف پذیری خوبی دارد و با روش های سنتی قابل شکل گیری است. همچنین از اتصال با تمام تکنیک های جوشکاری پشتیبانی می کند. استحکام آن ممکن است با عملیات حرارتی، خنک سازی و حالت دهی بهبود یابد، اما هزینه انجام این فرآیندها بالا است. این گرید استیلی همه منظوره است که عمدتاً در سازه ها و صنعت خودرو وجود دارد.

بیشتر بدانید : میلگرد استیل

رول استیل نرم

EN 1.0402

گرید معادل: AISI 1020; C22

این گرید قابلیت جوشکاری عالی دارد. EN 1.0402 مخصوصاً برای قطعات کربن دار مناسب است. همچنین تعادل خوبی بین شکل پذیری، استحکام و چقرمگی دارد.

محتوای کربن آن از 0.18٪ تا 0.23٪ با محدوده محتوای منگنز 0.3٪ تا 0.6٪ است. در مقایسه با EN 1.1121، استفاده چندانی از آن نمی شود، اما در شرایط فرفورژه، قابلیت ماشینکاری بالایی دارد. این درجه در ماشین آلات به شکل قطعات هیدرولیک و میل بادامک استفاده می شود.

بیشتر بدانید : میلگرد استیل 316

قیمت رول استیل نرم

موارد مصرف رول استیل نرم

  1. دروازه‌ها و نرده‌ها: دو محصولی که هم به امنیت و هم جذابیت زیبایی نیاز دارند، دروازه‌ها و نرده‌های استیل نرم هر دوی این ویژگی‌های ضروری را ارائه می‌کنند. فولاد کم کربن به سختی شکسته می شود و می توان آن را رنگ آمیزی، آستردار یا گالوانیزه کرد تا از خوردگی جلوگیری کند و به آن روکش تزئینی بدهد.
  2. قطعات ماشین‌آلات : یکی از مطلوب‌ترین ویژگی‌های استل رول نرم، چکش‌خواری آن است، که آن را برای استفاده در هنگام ایجاد ورق‌های فولادی در کیت‌های بدنه خودرو، همراه با سایر عناصر ماشین آلات مناسب می‌سازد.
  3. لوله های استیلی : این به دلیل شکل پذیری عالی آنها است که باعث می شود لوله ها به راحتی قابل جوش باشند در حالی که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند که تحت فشار نشکنند. این لوله ها همچنین می توانند عایق بندی شوند تا عملکرد خود را در هوای سردتر حفظ کنند و به افزایش کیفیت طولانی مدت لوله کشی کمک کنند.
  4. فولاد سازه‌ای : رول استیل نرم را می‌توان برای موقعیت‌هایی که نیاز به ساخت فولاد سازه‌ای دارند، استفاده کرد، زیرا دارای استحکام تسلیم بسیار ثابتی است و همچنین شکل‌دهی آن آسان‌تر است. با توجه به این ویژگی ها و مقرون به صرفه بودن این نوع استیل نرم می تواند در کاربردهای ساختاری کوچکترارجحیت داشته باشد.

بیشتر بدانید : خرید رول استیل 304

خرید رول استیل نرم
خرید رول استیل نرم در چه آلیاژ هایی امکان پذیر است؟

شما می توانید تمامی آلیاژ هایی که رول استیل نرم دارد را از ایران متال مارکت سفارش دهید. توجه داشته باشید که آلیاژهایی مانند استیل 301 از نوع رول استیل فنری هستند

امکان برش رول استیل نرم وجود دارد؟

بله شما می توانید برای خرید رول استیل نرم از خدمات برش و لیزر ایران متال مارکت نیز استفاده کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *