مقالات متال مارکت

خرید لوله استیل 201 مستقیم از پامنار | پایین ترین قیمت

قیمت لوله استیل ۲۰۱
خرید لوله استیل ۲۰۱
لوله استیل ۲۰۱ آلیاژ ضد زنگ است که در ساختار آن نیکل، منگنز، کروم و نیتروژن وجود دارد. نیکل موجود در آن نصف نیکل موجود در لوله استیل ۳۰۴ است ولی منگنز و نیتروژن آن افزایش یافته و بنابراین از استحکام بسیار بالاتری برخوردار می‌باشد و قیمت پایین‌تری هم خواهد داشت. همچنین قصد داریم در این مقاله لیست قیمت لوله استیل ۲۰۱ را به شما ارائه دهیم تا در کمترین زمان ممکن به کلیه قیمت‌های این محصول دسترسی داشته باشید. شما می توانید برای خرید لوله استیل 201 به راحتی با کارشناسان ایران متال مارکت تماس بگیرید و پس از دریافت پیش فاکتور خرید خود را نهایی کنید.

بیشتر بدانید : خرید استیل

مقایسه لوله استیل 201 با انواع لوله‌ها

استیل ۲۰۱ یک آلیاژ غیر مغناطیسی است که به عنوان استیل کم نیکل هم شناخته می‌شود؛ زیرا همانطور که قبلا گفتیم مقدار کمی نیکل در آن استفاده شده است. این لوله یکی از محصولات پرکاربرد و باکیفیت می‌باشد و به دلیل قیمت پایین آن محبوبیت بالایی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله لیست قیمت لوله استیل 201 را برای شما بیاوریم تا از قیمت‌های این محصول آگاه شوید.

اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که لوله استیل ۲۰۱ برای مکان‌ها و سازه‌هایی مناسب است که در معرض رطوبت و خوردگی نباشند. یا به عبارتی دیگر، این آلیاژ باید از هر نوع فرسایش رطوبتی و خورنده دور باشد تا طول عمر مفید آن برقرار باشد. همچنین لوله استیل 201 از سری آلیاژهای فولاد ۲۰۰ ضد زنگ است که در اصل برای کاربردهایی که نیاز به نیکل کمتر دارند از آن استفاده می‌شود.

از این آلیاژ می‌توان برای تولید طیف وسیعی از لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، سینک ظروفشویی، تجهیزات پخت و پز، معماری، درب و پنجره، خودروسازی، راه آهن، محصولات دکوراتیو و تریلر استفاده کرد اما چون به خوردگی حساسیت بالایی نشان می‌دهد و در محیط کاملا فرسایش پذیر است، نمی‌توان از آن در فضاهای باز استفاده کرد اما در محیط‌های سرد بسیار پرکاربرد است چون مقاومت آن در هوای سرد بالا می‌رود.

خرید لوله استیل 201 یا لوله استیل 301؟

آلیاژ ۲۰۱ می‌تواند در بعضی موارد جایگزین  ۳۰۱ باشد اما در محیط شیمیایی نسبت به این آلیاژ مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد. بنابراین می‌توان حدس زد که از این لوله برای انتقال ترکیبات خورنده اسیدی و ترکیبات شیمیایی مشابه آن و یا برخورد آن به ترکیبات ذکر شده، نمی‌توان استفاده کرد. این نکته قابل ذکر است که لوله استیل 201 خاصیت مغناطیسی ندارد؛ اما این قابلیت را به واسطه ترکیبات عناصر خود دارد که خاصیت مغناطیسی را تا حدودی از طریق روش‌های مختلف کسب کند.

مقدار نیتروژن بالای استیل 201 باعث می‌شود این محصول استحکام بیشتری در دمای پایین نسبت به گرید ۳۰۰ داشته باشد. این گرید فولاد ضد زنگ می‌تواند هم شکل بگیرد و هم کشیده شود. یا به دیگر سخن، می‌توانید خاصیت فرم پذیری بالایی را در هنگام استفاده از این محصول به گونه‌ای تجربه کنید که در دیگر ترکیبات آلیاژی این ویژگی را مشاهده نکرده باشید.

قیمت لوله استیل ۲۰۱

بیشتر بدانید : خرید ورق استیل 316

کاربردهای لوله استیل ۲۰۱

لوله استیل 201 در صنایع مختلف نیز کاربردهای گوناگونی دارد و به دلیل خاصیت‌های کم‌نظیری که می‌توان در این محصول پیدا کرد، شاهد گستردگی بالایی در استفاده از این آلیاژ هستیم.

  • استفاده از لوله استیل ۲۰۱ در ساخت وسایل خانگی
  • استفاده در صنایع گاز، نفت، پالایشگاه وپتروشیمی وانتقالات مواد در آن‌ها
  • استفاده در صنعت معدن
  • استفاده در صنایع دریایی
  • استفاده در تولید کاغذ
  • استفاده در صنایع غذا
  • استفاده در صنایع داروسازی
  • استفاده در صنایع دکوراتیو

لوله استیل 201

بیشتر بدانید : خرید فلز برنج

سایز لوله استیل 201

عرض و تولید لوله استیل ۲۰۱ بر اساس نیاز مشتری و کاربرد ضخامت آن می‌باشد. به طور کلی سایز لوله استیل 201 در اندازه‌های۱/۲ NB و .NB-8 و با توجه به استاندارد ASTM و ASME تولید می‌گردد.

تشخیص لوله استیل ۲۰۱

واضح است که با چشم و دیدن نمی‌توان تفاوت لوله استیل ۲۰۱ را با بقیه لوله‌ها متوجه شد اما با توجه به این نکته که قبلاً در مقاله ذکر کردیم، می‌توانیم از قابلیت این محصول یعنی غیر مغناطیسی بودن این فرآورده فهمید که  آهنربا به محصول نمی‌چسبد و آلیاژ آهنربا را جذب نمی‌کند؛ چرا که در ساخت لوله استیل ۲۰۱ کروم و نیکل به کار رفته است و اگر مقدار کروم از ۱۰/۵ بالاتر باشد خاصیت مغناطیسی این استیل از بین می‌رود.

جوشکاری لوله استیل 201

یکی از مواردی که کاربرد یک فولاد را بیشتر می‌کند قابلیت جوشکاری بر روی آن است. چون در اکثر مواقع و در صنایع و کاربردهای مختلف نیاز است که بر روی مقطع مورد نظر جوشکاری انجام گیرد. استیل ۲۰۱ را هم می‌توان با روش‌های متداول جوشکاری ذوبی و مقاومت جوش داد اما باید به این نکته هم توجه داشت که وقتی کربن بالاتر از ۰/۰۳ درصد باشد حساسیت به خوردگی بین دانه افزایش پیدا می‌کند و ممکن است به سطح یا قطعه آسیب وارد شود. در لیست قیمت لوله استیل ۲۰۱ قیمت انواع لوله استیل ۲۰۱ با توجه به میزان ترکیب عناصر مختلف در آن نوشته شده که می‌توانید از طریق آن به قیمت لوله استیل ۲۰۱ به طور کامل دسترسی داشته باشید.

در metals4u بیشتر بدانید

قیمت روز لوله استیل 201

ترکیبات ورق استیل ۲۰۱

  • کربن
  • منگنز
  • فسفر
  • گوگرد
  • سیلیکون
  • کروم
  • نیکل
  • نیتروژن
  • آهن

جدیدترین لیست قیمت لوله استیل ۲۰۱

در قسمتی از مقاله ذکر  کردیم این آلیاژ  نسبت به دیگر هم پایان خود مانند گرید ۳۰۰ وگرید ۴۰۰ ارزان‌تر است و این امر به خاطر کمتر بودن مقدار نیکل و کروم استفاده شده در این محصول است اما این به این معنی نیست که کیفیت لوله استیل ۲۰۱ نسبت به بقیه محصولات و آلیاژهای مشابه پایین‌تر می‌باشد؛ حتی می‌توان آن را جایگزین مناسبی برای آلیاژهای گرید ۳۰۰ دانست و کیفیت و کارایی یکسانی را از این محصول انتظار داشت.

به این دلیل که نیکل و کروم موجود در این محصول نسبت به سایر گریدها کمتر است، در برابر محیط‌های مرطوب مقاومت کمتری از خود نشان داده و نباید از آن در محیط‌های سرباز استفاده کرد. چرا که اگر در معرض بارش برف و باران باشد شروع به خوردگی و زنگ زدگی می‌کند و در نهایت با وجود مقاومت و سختی پایینی که فلزهای اکسید شده دارند، نیاز به تعویض این آلیاژ خواهد بود؛ اما این محصول در محیط‌های خشک و سرپوشیده به راحتی قابل استفاده است و می‌توان با استفاده از این محصول در این محیط‌ها در هزینه هم صرفه جویی کرد.

خرید لوله استیل 201

بیشتر بدانید : خرید تسمه فولاد فنر

عملیات حرارتی لوله استیل ۲۰۱

لوله استیل ۲۰۱ با عملیات حرارتی نرمال مقاوم نمی‌شود و باید عملیات حرارتی آنیل را بر روی آن انجام داد. به این صورت که ابتدا آن را تا محدوده دمایی ۱۰۱۰ تا ۱۰۹۳ درجه سانتیگراد گرم کرده و سپس با قرار دادن در آب آن را تحت سرمایش سریع قرار می‌دهند. در این عملیات باید به این نکته توجه کرد که دمای آنیل تا حد امکان پایین باشد (کمتر از ۱۰۹۳ درجه سانتیگراد) که لایه‌های محصول از یکدیگر جدا نشود و از پوسته شدن آن ا حد امکان جلوگیری شود.

سخن آخر

با توجه به همه نکاتی که در این مقاله در مورد لوله استیل ۲۰۱ ذکر شد و همچنین با تماس و مشاوره با سایت‌ها و شرکت‌های معتبر خرید و فروش این محصول می‌توانید برای داشتن خرید مطلوب و در نتیجه نهایی بهتر، از لیست قیمت لوله استیل ۲۰۱ نیز بهره‌مند شوید و از آن استفاده کنید.

لیست قیمت لوله استیل 201
بهترین تامین کننده لوله استیل ۲۰۱ در ایران کیست؟

در حال حاضر ایران متال مارکت یکی از وارد کننده های بزرگ لوله استیل 201 است و شما می توانید برای خرید مستقیم از تامین کننده با ما تماس بگیرید.

پایین ترین قیمت لوله استیل را از کجا می توان پبدا کرد؟

درصورتی که شما خرید خود را مستقیما از وارد کننده انجام دهید حتما پایین ترین قیمت لوله استیل 201 را دریافت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “خرید لوله استیل 201 مستقیم از پامنار | پایین ترین قیمت

  1. علیایی گفت:

    لوله استیل ۲۰۱ با قطر ۸ دارید؟

    1. سلام دوست عزیز بله تمامی قطرهای لوله استیل گرید ۲۰۱ موجود هست و شما می توانید به اندازه دلخواه خودتون سفارش بدید

  2. قاسمی گفت:

    برای شمال کشور میشه از لوله استیل 201 به عنوان نرده راه پله استفاده کرد؟

    1. سلام وقت بخیر، خیر پیشنهاد میشه در مکان هایی که رطوبت بالا هست و مکان هایی که امکان خوردگی دارند تا حد امکان از این گرید استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *