مقالات متال مارکت

خرید ورق استیل 316 با بالاترین کیفیت |‌ بهترین قیمت

قیمت روز ورق استیل 316
خرید ورق استیل 316
دومین آلیاژ پرکاربرد در صنایع مختلف بعد از ورق استیل ۳۰۴، ورق استیل ۳۱۶ است که از آهن و مقدار کمی کربن ساخته می‌شود از فولادهای زنگ نزن محسوب می‌شود. این ورق استیل با نام استیل نگیر در بازار جهانی نام برده می‌شود. همچنین علت نگیر بودن این مقطع فولادی به خاطر کم بودن خاصیت مغناطیسی آن و تفاوت در عناصر و ترکیبات آن است. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با خرید ورق استیل ۳۱۶ به شما ارائه می‌دهیم. شما می توانید پایین ترین قیمت ورق استیل 316 را با تماس با ایران متال مارکت دریافت کنید.

بیشتر بدانید : خرید استیل

ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ از لحاظ خواص فیزیکی و مواد به کار رفته در آن‌ها تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر هستند؛ تنها تفاوت عمده بین آن‌ها درصد مولیبدن است که وجود حدود دو تا سه درصد مولیبدن در استیل ۳۱۶ باعث زیاد شدن مقاومت آن در برابر گرما و خوردگی شده است.

متداول‌ترین انواع این محصول ۳۱۶L و ۳۱۶ هستند که از نظر ترکیب و ساختار شیمیایی با هم تفاوت‌های اندکی نیز دارند؛ بنابراین کاربردهای متفاوتی هم خواهند داشت.

ویژگی‌های استیل ۳۱۶

  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • مقاومت در برابر اسید‌های سولفوریک، استیک، فرمیک و هیدرولیک
  • مقاوم در برابر جوش

کاربرد‌های ورق استیل ۳۱۶

خرید ورق استیل ۳۱۶ کاربردهای گسترده‌ای دارد که عمده آن‌ها به شرح زیر است:

  • استفاده در مبدل‌های حرارتی
  • استفاده در تجهیزات صنایع غذایی که محیط کلرایدی دارند
  • استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی و نیمکت
  • استفاده در ساخت نرده
  • استفاده در ساخت صفحه‌های جوش داده شده برای مخازن و معادن
  • استفاده در تجهیزات شیمیایی و پتروشیمی

خرید ورق استیل 316

بیشتر بدانید : خرید فولاد

تفاوت ورق استیل ۳۱۶L و ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶L و ۳۱۶ هر دو از خانواده فولادهای زنگ نزن هستند اما کربن و مولیبدن به کار رفته در استیل ۳۱۶L کمتر است و همین باعث بروز تفاوت‌هایی در بین آن‌ها شده است. L مخفف کلمه  Low  می‌باشد که به معنی کم بودن مقدار کربن و مولیبدن است که باید در هنگام خرید ورق استیل ۳۱۶ به این نکته توجه کنید و ورق استیل مناسب نیاز خود را خریداری کنید.

از جمله تفاوت‌هایی که استیل ۳۱6L با استیل ۳۱۶ دارد این است که انتخاب مناسب‌تری برای پروژه‌هایی است که نیاز به جوشکاری دارد چرا که این محصول فولادی در برابر جوش و حرارت بالا مقاوم‌تر از استیل ۳۱۶ است. همچنین قابلیت حفظ مقاومت در دماها و فشارهای بالا نیز باعث شده تا که از این محصول در پروژه‌های دریایی هم در اکثر اوقات استفاده شود. شما باید هنگام خرید ورق استیل 316 و استعلام قیمت ورق استیل 316 به این موارد توجه کامل داشته باشید.

مقاومت استنلس استیل ۳۱۶L در برابر میزان فرسایش و خوردگی استیل ۳۱۶ به گرید دریایی معروف است زیرا خاصیت ضد اسیدی دارد و در مقابل خوردگی در محیط کلریدی مقاومت زیادی دارد اما باید به این نکته هم توجه داشت که نباید در آب‌های گرم استفاده شود چرا که باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی شده و در نهایت منجر به بوجود آمدن یک لایه قهوه‌ای رنگ در سطح آن می‌شود.

مقاوم در برابر حرارت

پیش از این ذکر شد که وجود مولیبدن در استیل ۳۱۶ باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر خوردگی می‌شود اما باید بدانیم حضور مولیبدن در ترکیب شیمیایی استیل ۳۱۶ باعث افزایش مقاومت آن در دمای بالا نیز می‌شود؛ بنابراین این محصول افت مقاومت در بازه دمایی ۴۰۰ تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد نخواهد و دچار تغییرات مقاومتی شدید نخواهد شد.

ورق استیل 316

بیشتر بدانید : خرید ورق فولادی

مقاوم در برابر خوردگی اسیدها

همانطور که گفتیم،  استیل ۳۱۶ به ورق استیل ضد اسید و فولاد زنگ نزن دریایی معروف است زیرا این آلیاژ در برابر اسید‌ها مقاومت بالایی از خود نشان داده است و همچنین در محیط‌های کلریدی نیز مقاومت بیشتری از خود نشان داده است و دچار خوردگی نمی‌شود. این ویژگی به دلیل اهمیت بالا در صنایع و مصارف مختلف، باید در هنگام خرید ورق استیل ۳۱۶ به آن توجه شود.

 مقاوم در برابر جوش

میزان جوش پذیری ورق استیل ۳۱۶ به دو روش نفوذی و مقاومتی بررسی شده و این ویژگی از سطح کاملا مناسبی در این محصول قرار گرفته است؛ البته این نکته قابل ذکر است که اگر ضخامت ورق زیاد باشد بعد از جوشکاری آنیل می‌شود تا در برابر خوردگی مقاومت بهتری داشته باشد ولی اگر ضخامت کمتری داشته باشد نیاز به فرآیند آنیل نیست. با توجه به این ویژگی، اکنون می‌توانید بدون نگرانی ورق استیل ۳۱۶ را خریداری کنید و از آن در مصارفی که به جوش‌کاری احتیاج دارند نیز استفاده کنید.

 تفاوت ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

هم اکنون به پاسخ سوالاتی می‌پردازیم که ممکن است برای شما نیز به وجود آمده باشد. استیل ۳۱۶ و استیل ۳۰۴ از لحاظ ظاهری تا حدود بسیار زیاد و در موقعیت مشابه، شبیه به یکدیگر هستند. همچنین هر دو نگیر و آستینتی هستند و نیازی به آنیل شدن در مواقع عادی ندارند. در ضمن مقاومت و دوام بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند اما با بررسی ترکیبات شیمیایی این دو محصول متوجه می‌شویم که دارای تفاوت‌هایی می‌باشند. عمده‌ترین و اصلی‌ترین آن وجود مولیبدن در ساختار اصلی آن‌هاست و همین تفاوت باعث شده تا در خرید ورق استیل ۳۱۶ دچار تردید شویم و یا به فکر مقایسه آن با استیل ۳۰۴ بیفتیم.

در ویکیپدیا بیشتر بدانید

قیمت ورق استیل 316

 برندهای تولید کننده ورق استیل ۳۱۶

خرید ورق استیل 316 که متاسفانه بخش بزرگی از مقاطع استیل وارداتی هستند و هنوز تکنولوژی تولید آن در ایران وجود ندارد. اما به دلیل اهمیت این ورقه فلزی و همچنین پرکاربرد بودن آن، رقابت بین برندهای مختلف تولید کننده استلنس استیل بسیار بالا بوده و هر کدام سعی می کنند سطح کیفی محصولات خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند و یا آن را به طور مداوم ارتقا دهند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به:

  • ویراج هند
  • پوسکو کره
  • کنیه ایتالیا
  • کلمبوس آفریقای جنوبی
  • وای سی ایناکس تایوان
  • تیسکو چین
  • جی اف ای
  • آسرینوکس اسپانیا

اشاره کرد .

قیمت روز ورق استیل 316

بیشتر بدانید : خرید تسمه فولاد فنر

سخن آخر

انواع مقاطع استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی (خوردگی، گرما، زنگ زدگی و نمک و…) و  قابلیت شکل پذیری و البته استفاده از آن در تولید محصولات متنوع و صنایع مختلف، به یکی از پرکاربردترین فلزها در انواع صنایع شده‌اند. بنابراین اگر با خواندن این مقاله به سوالات شما پاسخ داده شد و ابهامات شما برای خرید ورق استیل ۳۱۶ رفع شد، در خرید این محصول درنگ نکنید و از قابلیت‌ها کم‌نظیر آن در کار خود نیز استفاده کنید.

ورق استیل ۳۱۶ پرهزینه‌تر از سایر ورق استیل ها است ولی دوام و مقاومت بسیار بالای این محصول باعث شده تا نیازی به تعویض نداشته باشد و موجب ایجاد هزینه‌های اضافی نخواهد شد؛ بنابراین کیفیت نهایی کار به مراتب بالاتر خواهد بود. از این رو مجموعه‌ها و شرکت‌های زیادی اقدام به فروش این محصول می‌کنند؛ بنابراین پیش از خرید می‌توانید با مشاوران این مجموعه ها وارد گفتگو شده و بهترین خرید را داشته باشید.

ورق استیل 316
چگونه استعلام قیمت ورق استیل ۳۱۶ را داشته باشید؟

همین الان به راحتی با ایران متال مارکت تماس بگیرید و پایین ترین قیمت ورق استیل ۳۱۶ را دریافت کنید

آیا برشکاری ورق استیل ۳۱۶ در ایران متال مارکت انجام می شود؟

بله با خرید ورق استیل ۳۱۶ از ایران متال مارکت خدمات برشکاری، خمکاری و لیزر نیز انجام می شود.

4 دیدگاه در “خرید ورق استیل 316 با بالاترین کیفیت |‌ بهترین قیمت

  1. نمیرانیان گفت:

    تفاوت ورق استیل 316 و 304 چی هست؟

    1. هر دو جزو آلیاژ های ضد زنگ استیل می باشند با این تفاوت که در آلیاژ 316 به علت استفاده بیشتر از نیکل و مولیبدن استحکام بیشتری وجود دارد

  2. عزیزی گفت:

    سلام وقت بخیر قیمت ورق استیل 316 قطر نیم میل چقدر هست؟

    1. سلام جناب عزیزی لطف بفرمایید برای دریافت دقیق قیمت ورق استیل 316 و باقی محصولات ایران متال مارکت با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *